Het kantoor richt
zich naar een ruim cliënteel van zowel
particulieren als
bedrijven.
Heeft u
één of meerdere onbetaalde facturen ? Heeft u
schade geleden door een ongeval ? Kocht u een defect product ? Heeft uw
aannemer of architect fouten gemaakt ? Werd uw wagen slecht hersteld ?
Werd u mishandeld ? Werd u gedagvaard ? Vreest u naar de
gevangenis te moeten ? Werd u geflitst ? Bent u betrapt op dronken of
geïntoxiceerd sturen ? Wat is de minimum en de maximum straf
voor een bepaald vergrijp ? Wenst u te scheiden ? Wenst u advies over
een bepaald probleem ? Wil u een contract opstellen ? Wil u algemene
voorwaarden maken of aanpassen aan uw bedrijf ? Wil u een som uitlenen
en wenst u dit op papier ?
Als particulier kan u op het kantoor onder meer terecht voor:
- Aansprakelijkheidsrecht
Geschillen in verband met geleverde diensten of aangekochte goederen en onroerende goederen
Onbetaalde facturen
Consumentenrecht
Burenruzies
Betwistingen
- Bouwrecht
Bouwgeschillen
Geschillen met aannemer of architect
- Familiale problemen
Echtscheidingen
Erfenisgeschillen
Adoptie
Oderhoudsgelden
Ontkenningen vaderschap - moederschap
Erkenningen
- Strafrecht : Voor slachtoffers
Burgerlijke Partijstellingen (schadevergoedingen)
- Verkeersgeschillen
Verdediging op strafrechterlijk gebied bij alle verkeersongevallen en
verkeersovertredingen
Recuperatie schade ingeval van
verkeersongevallen
Aansprakelijkheidsgeschillen
- Huurgeschillen
Bijstand in alle huurgeschillen in de ruimste zin van het woord, zowel
als verhuurder en als huurder
Opstellen en nazicht van
huurovereenkomsten
- Medisch recht
Geschillen in verband met medische diensten
Bedrijven
Het kantoor richt zich tevens naar KMO's en
zelfstandigen.
Het kantoor heeft de nodige ervaring in
adviesverlening m.b.t. diverse materies binnen het ondernemingsrecht. U
kan bij het kantoor terecht voor alle soorten procedures binnen onder
meer de volgende rechtstakken:
- Invordering van fakturen in geval van
wanbetaling
Opstellen van vennootschapsakten
Bijstand op algemene vergaderingen
Wijzigingen van statuten
Geschillenregelingen
Bestuurdersaansprakelijkheid
Controle van jaarrekeningen
Bboekhoudrecht
- Handelsrecht
Opstellen van arbeidsovereenkomsten
Arbeidsrechterlijke geschillen
Aankoops-en verkoopsovereenkomsten
Alle overige geschillen met uw
medecontractanten
Opstellen van algemeen verkoops-en
factuurvoorwaarden
Betwistingen m.b.t. geleverde en aangekochte
goederen of diensten
- Ondernemingsrecht
Opstellen van arbeidsovereenkomsten
Arbeidsrechterlijke geschillen
Aankoops-en verkoopsovereenkomsten
- Handelshuurcontracten
Bijstand in alle huurgeschillen
Opstellen en nazicht van handelshuurcontracten
Alle te ondernemen stappen worden in onderling overleg besproken met de
cliënt, waarbij u, als cliënt, steeds het laatste
woord heeft. Evenzo worden eerst de mogelijkheden van een minnelijke
regeling onderzocht ten einde proceseconomisch te werk te gaan.
Bemiddeling
Bemiddeling is een specifieke vorm van geschillenbeslechting waarbij de
bemiddelaar op onafhankelijke wijze bemiddelt tussen de betrokken
partijen. De bemiddelaar kan oplossingen suggereren en uitwerken, maar
niet opleggen of afdwingen (= grote verschil met arbitrage).
Bemiddeling bevordert de communicatie tussen de partijen en verstoort
de verstandhouding niet
(is er integendeel op gericht deze te
bewaren), brengt de partijen tot een constructieve dialoog en
zorgt ervoor dat toekomstige relaties en zaken tussen de partijen
mogelijk blijven. Een geschil is immers veelal te wijten aan gebrekkige
communicatie en/of verstandhouding.
Met de figuur van de bemiddelaar wordt een kader geschapen
voor een serene onderhandeling over het probleem. De onafhankelijke
bemiddelaar kan een onpartijdige visie formuleren en suggesties naar de
partijen doen. Een succesvolle bemiddeling wordt veelal afgesloten met
een geschreven akkoord over het ganse, dan wel
één of meer deelaspecten van het probleem.
Privacyverklaring